manja bin nasir


Member
Joined Nov 8 2009
Actions
Send a Message
Add as Friend
Flag as Inappropriate
General Info

FEMALE
60 years old
Klang
Site Memberships

ILMU MENGENAL DIRI

About Me

Kebajikan

Berpesatuan

Kenalan

Memancing

Menlancung

 

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

You must be a member to comment on this page. Sign In or Register

12 Comments

Reply Ismail
1:50 AM on November 12, 2009 
sebaik-baiknya di selidik dulu mana mana tarikat atau persatuan yang hendak diceburi malah tahu kata orang terlajak perahu boleh undur terlajak perbuatan salah diri sendiri. semoga berjaya
Reply Ismail
1:46 AM on November 12, 2009 
Reply manja bin nasir
10:43 PM on November 11, 2009 
Tuan ada tak e-mail boleh forward kat saya tak.
Reply manja bin nasir
7:39 PM on November 11, 2009 
Walaikum salam Tuan
Saya tunggu feedback dari orang yang nak jumpa saya. Insyallah jika saya dapat apa-apa maklumat kita akan kongsi
masalah ini bersama. Malam tadi pun saya pergi kat rumah adik dan tanya pasal kawan dia tu. Belum ada apa -apa
berita lagi dari dia. Kalau benar memang hidayah dari Allah..Saya hanya tawakal allah dan berserah kepada dia.
Reply Ismail
3:43 AM on November 11, 2009 
wa alaikum salam manja tentang apa yang manja tanyakan semua adalah mainan mereka yang dikatakan arif saya tak berani nak komen bab ini tapi ilmu pengetahuan bapak baginda memang ada kelainan sebab diri kita yang bergerak bukan kita kalau tak percaya pada diri sendiri alamat payah nak jawap. kalau manja ada ym kita sembang dalam ym ym saya: hangut2004 apa pun orang perempuan tak galakkan apa pun terpulang pada manja sendiri tepuk dada tanya selera.
Reply Ismail
8:02 PM on November 9, 2009 
elakkan lah diri dari menanyakan sesuatu yang kita tak tahu itu jalan yang terbaik.
sebab ada tarikat alif lam lam ha (ALLAH) pun dipecah-pecah nya - begitu berani mereka mungkin kerana mereka terlampau pandai. saya sendiri naik takut mengapa boleh jadi begitu. hanya Allah yang tahu. :)
Reply manja bin nasir
7:54 PM on November 9, 2009 
Assalamualaikum dan salam sejahtera Tuan
Sebenar jawapan dah ada untuk kepastian. Kos semua orang tidak tahu dalam pekara ini. Saya telah didatangi oleh
perempuan adik kawan saya. Mengataka abang saya banyak tahu dalam hal ini. Dia pun datang dan tanya saya macam-
macam seperti malaikat nungkang nangking. Semuanya dapat saya jawab. Dia kata dia akan bawa saya berjumpa
seseorang iaitu sifu dia untuk angkat sebagai tauliah. Kerana ia hendak kumpulkan seberapa ramai orang yang tahu bab
tarikat. Saya kuatir juga jangan jadi Ayah Pin sudahlah kerajaan langit. Dia kata hanya Nabi Muhammad sahaja dengan
sahabat-sahabatnya mengajar seperti ini. Saya cakap ada tauliah tak. Itu kena tanya sifu dia sendiri. Ini jadi s aya ....
Apa pendapat tuan.... Boleh diterima pakai tak.
Reply Ismail
7:44 PM on November 9, 2009 
:) saya tak berani nak komen manja sebab saya tiada ketika syahadah itu berlaku. tapi saya dapat rasakan manja masih mencari -cari jawapan yang tak pasti manja jangan buang masa dengan persoalan yang remeh2 carilah rasailah diri yang sebenar-benar diri maka akan terjawap lah segala pertanyaan insyaAllah.
Reply manja bin nasir
2:42 AM on November 9, 2009 
Mengikut hakikat ANA bukan Nabi Muhamad. ANA Muhammad itu. ANA dalam bahasa Arab bermakna AKU. Ini yang
menjadi persoalannya. AKU akuan antara Allah dan Muhamad. Asal kejadian manusia (Adam) itu dari tanah maka
bergeraknya tubuh Adam sebabkan Nur yang masuk dalam ubun-ubun. Allah berkata. La illah haillah Muhmmad dar
Rasullullah. Maka adanya Nabi Muhmmad SAW sebagai saksi. Maka ujudlah. dengan Shahadah. Ashadu allah illaha
haillah. ANA Muhammad Rasullullah. Muhamamd merupakan tubuh jasad kita. Maaf jika tersalah
Reply Ismail
2:02 AM on November 9, 2009 
banyak nya soalan manja :)
begini lah shahadah yang manja tanya itu shahdah sebenar nabi muhammad pada allah pengakuan dia sorang saja
Reply manja bin nasir
1:44 AM on November 9, 2009 
Tuan Ismail, umur tuan dengan saya lebih 1 tahun. Saya hari ni baru menjadi ahli. Tuan merupakan orang pertama saya
dapat berkenalan. Insya allah harap perkenalan kita berpanjangan dan bertukar-tukar fikaran. Saya cuba hubungan melalui
talifon tapi tak dapat.
Sekian, Manja
Reply Ismail
1:17 AM on November 9, 2009 
waalaikum salam manja terima kasih kerana sudi berkenalan dan menghantar emel